Death Note

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Olgu alustuseks kohe ära öeldud, et tegemist on ühe minu vaieldamatu lemmikanimega. Praegu tagasi vaadates on naljakas tõdeda, et alguses suhtusin sellesse animesse väga skeptiliselt, kuid olles ära näinud paar esimest osa muutus mu meel radikaalselt. See meeletult pingeline põnevus, mõnevõrra väärastunud maailmavaatega peategelane, tempokas kassi ja hiire mäng...See kõik oli nii hämmastavalt võrratu. Death Note oli midagi hoopis teistsugust kui ma teda ette kujutasin ning mu põhjendamatult negatiivse varjundiga eelarvamused põrmustati julmalt. Ja parem ongi.
Loost. Yagami Light on keskkooli õpilane, kes ühel päeval leiab kooliõuest vihiku. Vihiku kaanele on kirjutatud kaks sõna: Death Note. Sisekaanele on kirjutatud aga reeglid ja juhendid vihiku kasutamiseks ning Light avastab, et tegemist on vihikuga, mille abil on võimalik inimesi tappa.
Peale kohtumist shinigamiga(tõlkes "surmajumal"), kelle nimeks on Ryuk, hakkab tema peas küpsema plaan, mille kohaselt loob ta uue, kuritegevusest ja silmakirjalikkusest vaba maailma ning näeb ennast selle uue maailma Jumalana. Niimoodi asubki Light oma "kohtuotsuseid" täide viima, hakates vihiku abiga kurjategijaid tapma ning saades sellega endale hüüdnime Kira. Tema teele astub aga L, kuulus detektiiv, kes tõotab Kira iga hinna eest tabada. Algabki kassi - hiire mäng.
Visuaalselt on anime väga ilus, üpriski detailne, kuid samas mitte midagi uut ega erilist pakkuv. Siiski piisavalt stiilne, et oma vaatajatele mitte pettumust tuua.
Kuigi nii mõnestki kohast võib kuulda/lugeda, et sari mõnevõrra oma põnevusest poolepeal kaotab, ei ole ma selle väitega täiesti nõus. Minu arust on see kõik vaid hetkeline tagasilöök sel hetkel toimunud sündmuste tõttu, mis animes toimusid. Põnevust piisab ning seda peaegu kuni lõpuni.
Kuna kõik on lihtsalt nii vapustavalt hästitoimiv, ei jää mul muud üle kui seda vaatamiseks täiesti kõlblikuks lugeda. Enamgi veel, kohustuslikuks isegi. Soovitan(korduvalt)!

Mendid on platsis

4 comments:

  Silver

June 29, 2007 at 2:47 AM

Kle nõustun sinuga, aga kuidas siis ei läinud teine hooaeg igavamaks? Läks ju. L'i polnud enam:( Seetõttu läkski....
Muidu jh KOHUSTUSLIK!

  Bushidon

June 29, 2007 at 6:16 AM

noh, see on juba meeldimise asi vist, et kas läks või ei. mina lihtsalt suutsin leida piisavalt põnevust teisest hooajast, mine võtta kinni...

  K

June 29, 2007 at 1:45 PM

Minu arvates läks kusagil 19 osa kandti igavaks. Just see kassi-hiire mäng. Ära hakkas tüütama. Siis L-i surma läheduses kogus ennast natukene jälle, kuid peale L-i surma jälle langes. Kõige põnevam oli siiski algusest kusagil 16/17 osani või nii.

Muidu täitsa hea anime.

  Anonymous

October 1, 2007 at 3:24 PM

Kõva sari oli! Ka mulle meeldis esimene season kõige rohkem, L oli sarja parim tegelane ja minu arvates kõige vingem mitte-klassikaline hero üldse. Ka viimane osa oli hea, ehkki ma aimasin peaaegu täpselt ette, mis seal juhtub. L-i surmaga seoses ei olnud ma päris kindel, kas sellist ohvrit oli Kira peatamiseks vaja, aga eks see ole sarja loojate otsustada.